Zapraszamy serdecznie na siedmiodniowe odosobnienie Metta (medytacji miłującej dobroci) i Vipassana (medytacji wglądu) prowadzony przez Visu Teoh, doświadczonego nauczyciela medytacji z Malezji.
Termin od: Soboty 5 października 2013 (przyjazd wieczorem)
do: Soboty 12 października 2013 (wyjazd po południu)
Miejsce: Warszawski Ośrodek Zen “Bodhidharma”, Warszawa - Falenica ul. Filmowa 32
Język: nauczanie prowadzone będą w języku angielskim z tłumaczeniem na język polski.
Koszt: 630zł – opłata obejmuje zakwaterowanie w prostych wieloosobowych pokojach oraz trzy wegetariańskie posiłki dziennie.
Plik do ściagnięcia po polsku w wersji pdf >>>
English version >>>
Dobrowolny datek: Dobrowolne datki są jedyną zapłatą, jaką Visu Teoh otrzymuje za nauczanie oraz jego źródłem utrzymania. Pod koniec odosobnienia będzie można ofiarować datki w podziękowaniu za nauki udzielane przez Visu.
Nasze odosobnienie przeznaczone jest zarówno dla osób doświadczonych w medytacji jak i dopiero zaczynających medytować.
Kontakt i zapisy: Aby zapisać się na nasze odosobnienie, prosimy o kontakt z Julią Pertyńską na email juliapert@gmail.com lub telefon +48 721 217 805.
O ODOSOBNIENIU:
Pierwsze 3 dni spędzimy na medytacji Metta, skupiając się na wzroście odczuwanej miłującej dobroci, dobrej woli, koncentracji i radości. Przez pozostałe 4 dni skoncentrujemy się na praktyce Vipassany w celu rozwinięcia naszej uważności i zrozumienia prawdziwej natury zjawisk.
Po pobudce o 5:30 rano, dnie będziemy spędzać na medytacji naprzemiennie w pozycji siedzącej i chodzącej. Nauczyciel, Visu Teoh będzie udzielał nam dokładnych wskazówek podczas praktyki. Będziemy starać się zachować spokój, uważność i uczucie miłującej dobroci zarówno podczas medytacji jak i pozostałych zajęć wypełniających nasz dzień: posiłków, sprzątania po nich, wizyt w łazience i toalecie itd.
Wieczorem, Visu będzie uczył na temat Dhammy i będziemy mieli okazję zadać mu swoje pytania. Każdy uczestnik będzie miał codzienne dziesięciominutowe spotkanie z Visu, podczas którego będzie mógł podzielić się swoimi doświadczeniami, otrzyma dalsze wskazówki i wsparcie. Jeśli będziesz potrzebował więcej czasu na rozmowę z Visu, będzie możliwość przedłużenia spotkania.
Szlachetna cisza będzie obowiązywać cały dzień w celu ułatwienia uczestnikom rozwinięcia głębokiego spokoju wewnętrznego.
Będziemy zakwaterowani w prostym i cichym ośrodku medytacyjnym. Pokoje będą wieloosobowe, z miejscami do spania na łóżkach lub materacach. Uczestnicy będą potrzebować własną pościel, ale będziemy mieć do użytku koce na wypadek zimnych nocy. Po śniadaniu uczestniczyć będziemy w jednogodzinnym okresie pracy (przy ciągłym zachowaniu uważności i ciszy) i każdy z uczestników proszony będzie by pomóc w pracach domowych, sprzątaniu i gotowaniu dla grupy.
Dzień zakończymy około 22.00.
O NAUCZYCIELU:
Visu Teoh zajmuje się praktyką medytacji i studiowaniem nauk Buddy od 1982 r. Urodził się na wyspie Penang w Malezji w 1953 r. Był dziennikarzem przez 12 lat i mnichem buddyjskim przez 17 lat. W 2003 r. Zrzucił szaty mnicha i powrócił do życia świeckiego. Jest mężem Barbary, która pochodzi z Niemiec. Żyją wspólnie, spędzając pół roku na Penang i drugie pół w Europie. Visu prowadzi odosobnienia Metta i Vipassana w Europi i Azji.
Jako mnich Visu pobierał nauki u kilku nauczycieli. Jego głównym nauczycielem był Sayadaw U Pandita, były szef Mahasi Meditation Centre w Birmie, a obecnie przeor Panditaramy. Wśród innych jego nauczycieli byli Sayadaw U Lakkhana, Sayadaw U Jatila i Ven Sujiva z Malezji. Visu zaczął medytować w 1982 r. na wyspie Penang, po czym spędził 3 lata w Mahasi Meditation Centre w Birmie. Po powrocie na Penang w 1991 r., kontunuawał praktykę medytacji i studia textów z buddyjskiej szkoły Therawada w języku Pali. Visu spędził długie okresy czasu medytując, między innymi w odosobnieniu na wzgórzu na wyspie Penang, gdzie spędził trzy lata pod koniec lat 90-tych.
Visu jest autorem kilku książek w języku angielskim, m. in. “Curbing Anger Spreading Love”; “Drinking Tea Living Life: Applying Mindfulness in Everyday Life and Critical Times”; “Loving and Dying”; “Hello with love and other Meditations” oraz “Metta Meditation and Positive Attitudes.”
ROZKŁAD ZAJĘĆ PODCZAS ODOSOBNIENIA:
5.30 : Pobudka
6.15 : Medytacja siedzona
7.15 : Śniadanie
7.45 : Okres pracy
8.45 : Odpoczynek
9.30 : Medytacja siedzona
10.30 : Medytacja chodzona
11.30 : Medytacja siedzona
12.30 : Obiad i odpoczynek
14.30 : Medytacja siedzona
15.30 : Medytacja chodzona
16.30 : Medytacja siedzona
17.30 : Lekka kolacja i odpoczynek
18.45 : Medytacja siedzona/ chodzona
19.30 : Dhamma Talk, pytania do Visu
20.45 : Medytacja chodzona
21.15 : Medytacja siedzona
22.00 : Dobranoc
CO TO JEST MEDYTACJA METTA?
Metta to słowo pochodzące z języka Pali oznaczające miłującą dobroć, dobrą wolę i przyjacielskość.
Medytacja Metta to pielęgnowanie i rozwój naszego kochającego serca. Podczas takiej medytacji staramy się rozwijać w sobie uczucie miłości i dobrej woli w stosunku do wszystkich stworzeń: nas samych, naszych bliskich przyjaciół, znajomych, a nawet ludzi, za którymi nie przepadamy.
Medytacja Metta wzmaga nasz wewnętrzny spokój, raduje, podnosi na duchu i uzdrawia serca, jednocześnie pomagając nam zmniejszyć odczuwaną nienawiść, złość i rozgoryczenie. Budda nazywał Metta najlepszym lekiem na złość.
Medytacja Metta ma bardzo pozytywny wpływ zarówno na nas samych jak i innych. Pomaga nam nie tylko zaakceptować siebie takimi, jakimi jesteśmy, ale również poprawić nasze stosunki z z innymi ludźmi. Dzięki praktyce Metta stajemy się bardziej kochający, cierpliwi, wyrozumiali, przyjaźni i dobroduszni w stosunku do siebie samych oraz innych.
CO TO JEST MEDYTACJA VIPASSANA?
Medytacja Vipassana, czyli medytacja wglądu, jest sposobem na zrozumienie prawdziwej natury zjawisk umysłowych i fizycznych. W praktyce tej stosuje się uważność by obserwować procesy zachodzące w ciele i umyśle, zarówno podczas medytacji chodzonej i siedzonej, jak i innych wykonywanych czynności. Z upływem czasu, praktyka ta pozwala nam osiągnąć spokój wewnętrzny oraz wgląd w nasze wzorce zachowań, uwarunkowania i przyzwyczajenia. Uczymy się pielęgnować, utrzymywać i wzmacniać dobre, radosne stany umysły oraz redukować stany niezdrowe i bolesne.
Będziemy pracować nad rozwinięciem podejścia do życia, które prowadzi do spokoju, radości i szczęścia we wszystkich aspektach życia. Nasza praktyka będzie opierać się na czterech elementach ustanawiania uwaźności omawianych przez Buddę: ciele, uczuciach, świadomości oraz zjawiskach. Będziemy uczyć się jak obserwować je i wnikać w nie poprzez bezpośrednie doświadczenie.
Z upływem czasu zrozumiemy to, co Budda nazwał Trzema Cechami Istnienia: nietrwałość, cierpienie/ brak zadowolenia, brak trwałego, istniejącego niezależnie "ja." Głębokie zrozumienie tych zasadniczych prawd prowadzi do wyzwolenia umysłu od ułudy i przywiązania, które leżą u podstaw wszelkiego cierpienia. Praktyka medytacji prowadzi do rozwinięcia się uczucia spokoju, odpuszczenia i radości. Vipassana rozwija uczucie prawdziwego szczęścia, zadowolenia, spełnienia i wolności, stając się drogą do ostatecznego, najwyższego pokoju i szczęścia - Nibbany, która jest końcem zachłanności, nienawiści i ułudy.
* * *
Niech wszystkie stworzenia będą szczęśliwe!
Niech wszystkie doznają wyzwolenia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz